Zamieszczone przez Fery
UWAGA AWARIA kapie i świszcze
Zwiń
X
-
Gość
UWAGA AWARIA kapie i świszcze
Tagi: Brak
-
GREGORKR
UWAGA AWARIA kapie i świszcze
Witam kolegów !!!
Temat z wczoraj. Żona jechał i zadzwoniła, że coś świszcze. Przez telefon mówiła, że chyba opona bo coś dmucha. Podjechałem z kumplem, podmieniliśmy samochody i wróciłem do domu. Oto co stwierdziłem:
1. Faktycznie świszcze.
2. Podczas jazdy strasznie kopci.
3. Okazało się że spadł wąż, który chyba doprowadza powietrze do turbiny (z prawej strony na dole przy kole)
4. W przewodzie jest czarny olej, którego raczej nie powinno być.
5. Nałożyłem wąż i....
Co to za olej????????????? !!!!!!!!!!dodam, że od jakiegoś czasu silnik głośniej pracuje. Pisałem na forum, ale nikt nie odpowedział trafnie.
1.9 TDI, 110 KM, 192 000 km, rocznik 2000
-
skoro wąż spadł sam z siebie to sprawdź wszystkie połączenia w dolocie, bo jutro gdy będzie się Tobie bardzo spieszyć puści opaska na innym złączu
co do oleju to napisz ile go faktycznie wyleciało 5g, 25g, czy pół szklanki??
jeśli trochę - to norma, IC w naszych skodziach to najniższy pkt. układu doltowego i dlatego właśnie tan zbiera się olej który w dolocie zawsze będzie - wirnik turbinki obraca się na "pływającym" olejowym łożysku które szczelnośc uzyskuje po osięgnięciu temp. pracy - na zimno turbo zawsze puści w obieg parę kropli oliwy.
jedynym TDI w którym olej nie zbiera się w dolocie jest SHARAN bo ma IC wysoko nad głowicą i cały olej który tam krąży ulega spalenu w silniku.
poza tym u siebie obserwuję takie samo zjawisko, mam ALH i 80kkm przebiegu i olej w coolerze i się nie martwię.
w moim przypadku powodem jego nagromadzenia jest moja dziewczyna która jak tylko dostanie auto do rączek to bez względu na temp. silnika pełen but
i nic nie da się zrobić - umoralniająca rozmowa działa tylko jeden dzień - jutro to samo
sprawdź
może masz usterkę w "tym samym miejscu"???5,5l/100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobasekskoro wąż spadł sam z siebie
Przyczyny moga byc dwie. Jedna to uszkodzone opaski, lub sam waz.
A druga to przepompowanie turbiny.
Trzeba sprawdzic, czemu ten waz strzelil. :idea:
Zamieszczone przez bobaseki nic nie da się zrobić - umoralniająca rozmowa działa tylko jeden dzień - jutro to samo
Mysle, ze koniecznosc podrozy np. srodkiem komunikacji miejskie szczegolnie w taki dzien jak dzis, moze wbic do glowy wiele rzeczy. :szeroki_usmiech"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
GREGORKR
Hej !
Wczoraj sie zebrałem i wszedłem do kanału - oto wnioski. Wyskoczył plastik z obejmy przy intercoolerze. Oleju faktycznie nie było za wiele więc wyczyściłem szmatą i sprejem do tarcz. Zaskoczyło mnie natomiast łączenie tego plastiku z wężem gumowym od góry. Ostatnio podczas wymiany paska w warsztacie dali d_ _ y i nie założyli poprawnie pierścienia zabezpieczającego. Tak więc układ był nieszczelny. Poprawiłe i jest OK. Nawet wydaje się, ze ciszej odpala.
Komentarz
-
Sigma_74
nie przejmuj się ,mialem to samo, spadl mi przewód za intercolerem bo w ASO nie założyli obejmy ...
Komentarz
-
Zamieszczone przez PurchawaTo nie dawac auta wcale.
Mysle, ze koniecznosc podrozy np. srodkiem komunikacji miejskie szczegolnie w taki dzien jak dzis, moze wbic do glowy wiele rzeczy. :szeroki_usmiech
swoją droga siakaś oporna...moja żona nauczyła sie nawet studzic sprezarkę.... :lol: i to bez zadnych mocno drastycznych argumentów :lol:
Komentarz
-
Komentarz